Ağaca tırmananlar

15 Mart 2012 Perşembe

edebiyat

  Her edebiyat sınavı öncesi "Şşşt Nazım neydi? Nesir neydi? Siz de mi bilmiyorsunuz? Oğlum... Lan? Eyvah!" şeklinde bir panik yaşarım.

  Hayır, 9. sınıftan beri konularımızda nazım nesir yok ama bu iki velet her cümlede bulunuyor. "Bilmemne şiirinin nazım şekli şuyken ötekinin nazım biçimi budur." Sonra 'şekil-biçim farkediyor mu yoksaaaaaaaa' diye streslere giriyorum. Madem farketmiyor neden aynı cümlede öyle yapıp pisliklik yapıyorsun be kitap? Be edebiyatçılar?

  Bir de nazım birimi diye bir şey var. Bak şimdi o neydi mesela? Sanırım beyit ve dörtlüklerdi, tamam. İşte anlayacağınız üzre ortada sürekli bir "nazım" konusu var. Aynı şu hep duyduğumuz ama ne olduğunu aslında bilmediğimiz şeyler gibi. Mesela "parça güzelliği tekredilmiş bütün güzelliği öne çıkmış" cümlesindeki bütün güzelliği ne demek? Hayalimde hep 'şiirin görünüşü o kadar güzel oluyor ki böyle bakakalıyorlar okumadan mest oluyorlar' diye canlanıyor ama aslında öyle değil, eminim ki şiirin bütün halinde göze hoş kulağa güzel gelmesi anlamında. Divan şiirindeki gibi parçaların klasik bölümlerin güzelliklerinin aranması olayı yok burada. Hıhığm.

  Ama allaaahtan bu yıl o divan edebiyatı yok. Ohh. Şükür. Ohh.
  Neydi o yaaa kabus gibi. Adam diyecek "seni seviyorum." dediği "Beni bir kılçık-ı yüzen-i su (balık) sen bir yaprag-ı yapraklı rengi biteç (yosun) erdi balık garbımuhammediyeye yaz beni yarim yarim."
  Bunun adı sanat değil arkadaşlar. Bunun adı "ben yazıyorum bundan kime ne ha-ha 12345678 yıl sonraki öğrenciler gözlerinizden öperim ;););););););););););););" Madem şairsin, toplumun yararını gözeteceksin. Hıhığm. Tabi. Bugün bile var öyle uğraşlar içinde olanlar, adam diyecek "yemek yedim." bir saçma şeyler diyor bir saçma şeyler diyor, zannedersiniz şey. İşte orasını bulamadım. Yani ne olduğunu bile zannedemiyorsunuz, öyle bir şey. Hıhıhğm. Kıvırıyorum. Hıhığm. Ahaha :D

  Bu arada buradan sınıfıma sevgilerimi ve selamlarımı yolluyorum. Eğer bunu görüp pazartesiki sınava teeeee 45263363765467547 öncesinden yani bugünden çalışmaya başladığımı anlarlarsa beni sınıfta şamar manyağına çevirirler, ibret yüklemesi yapıp beynimden bütün o gereksiz bilgileri silerler hıhığm. :D

  Ben bile burada kendi kendimi şamarladım ama napayım, pazar akşamı "tanzimat edebiyatına çalışmaktan fecriatiye bakamadım!" deyip sınavda sadece bir tane çıkacak tanzimat doğru-yanlış sorusunu doğru yapmanın gururuyla kendimi avutmaktansa, bugün çalışır tanzimata -NEDEN DE ÇALIŞIYORSAM TANZİMATA?- pazar akşamı sınavıma güzel güzel çalışırım. Hatta akşam uyur sınava bir saat kala güzel güzel çalışırım. Ohhh.

  İşte böyle

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Bu aralar bunu dinliyorum

Bu aralar bunu dinliyorum
hurtsün solisti "dünya mirasları" listesine alınmalı