Ağaca tırmananlar

5 Haziran 2012 Salı

Dünya Çevre Günü

Çöplerimizi çöpe atmalıyız, ağaçları kesmemeliyiz, sanayi atıklarımızı suya atmamalıyız ımk ımk.


İnsanlara "Çevreyi temiz tutun." demeyi bıraksınlar. Biz zaten temiziz. Pis olan bunu diyenler. Çevrenizi koruyun lafını gideceksin Amerika'ya diyeceksin. İngiltere'ye diyeceksin. Japonya'ya diyeceksin. Büyük endüstrisi olan, günde 48945468756468454 metreküp karbondioksit üreten ülkelere diyeceksin.

Çevremizi kirletenler büyük devletler. Bu durum aynen savaşlara benziyor. Şimdi Amerika Japonya'ya atom bombası atarken, aslında amerikanın küçük bir köyünde yaşayan Tom amca mı atmış oldu bu bombayı? Hayır. Amerika devleti attı. Aynı şekilde çevreyi kirleten tek başımıza biz değiliz. Ben kalkıp koca karayip denizine tanker tanker petrol boşaltmadım. Onlar yaptı. Devletler yaptı.

Biz bireyler olarak zaten çöp nereye atılır, etraf nasıl temiz tutulur biliyoruz. Ama bilmeyen insanlar da var, mesela türk halkının %99 u. Yere tüküreceğim diye kusan adamlar var ya. Öğ. Biz çok pisliğiz aslında orası ayrı.

Ama bu bize öyle bir empoze ediliyor ki sanki gidip ormanları kesen biziz. Bütün bu pisliğin suçlusu biziz. Değil! Onlar yapıyor! Bütün bu çevre günü zırvalıkları da buradan çıkıyor. Ama ben şimdi sokağa çıkıp üstümdekileri parçalayarak "Çevreee Alllaahh Allaahhhh" diye bağırsam, bir mucize gerçekleşip hepimiz el ele vererek çimenlerde koşarak dünyayı eski haline çeviremeyeceğiz. Ve de görüntü kirliliği olacak, yine çevre kirlenecek. Ya da parçaladığım kıyafetler yapılırken çevre kirlendi, onları yok etmek de mümkün değil.

Bu iş bizden geçmiş arkadaşlar. Çevreyi temiz tutmak bizim elimizde değil. Kirlilik genel olarak insanın kendisi. Bu yüzden çevre için yürüyüştü oydu buydu yapmak çok gereksiz. Ha tasarruf günlerinde ışıkları kapatırım, ağaç çiçek ekeceksek ekerim ama bu devletlerin iki yüz yıl sanayi atığı fırlatıp etrafa sonra da birden dank diye çevreyi koruyun etrafı kirletmeyin diye şeyapmasına da şeyapacak değilim.

Bir şey de yapsalar orda. Anca yeni model telefon icat ediyorlar. Biri de kalksın desin ki ben artık ışınlanmayı icat edeceğim arkadaş. Yeterrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr.
AL BENİ. GEL BENİ AL.

Ama biz yine de "Çevremizi koruyalım - kendimizden."

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Bu aralar bunu dinliyorum

Bu aralar bunu dinliyorum
hurtsün solisti "dünya mirasları" listesine alınmalı