Ağaca tırmananlar

8 Aralık 2012 Cumartesi

kendine çıkmak kendine çatmak

   Akşamları çok yorgun ve yılgın olduğum için doğru düzgün ders çalışamıyorum. Mesela dün has güzel 4 tane tarih testi çözdükten sonra -hem de saat daha 7buçuktu ohohohoh- birden bütün konsantrasyonumu kaybettim. Oturup kalmışım böyle sonra bi baktım saat 9buçuk olmuş. Şoka girdim, gittim yattım sonra. Bir de cuma akşamı ya, insanın cuma akşamları tatil yapası geliyor.

   Yıllardır önemli bir sınav öncesi çalışırken de aynı şeyleri yaşadığım için hep sabahın 3-4ünde kalkar çalışırım. Çok da verimli geçer. Ev sessiz, dışarısı karanlık, böyle mis gibi bir ortam....Hep de yüksek alırım öyle çalıştığım sınavlardan. Çünkü çok verimli oluyor. Evet YGS de bir sınav. YGS'ye de sabahın köründe kalkıp çalışabilirdim belki, neden olmasın?

  Çok mantıklı bir fikir bulmuştum. Her sabah 4buçukta kalkacak, ne istiyorsam o konuda test çözecek ya da konu anlatımı çalışacak, sonra da okuluma gidecektim. Ha-ha çok güzel olacaktı.
   Bu amaçla ilk akşam alarmı malarmı her şeyi kurdum, yatağımın yanına koydum, büyük bir heyecanla uyudum.

  Sonra sabah saat tam 4buçukta alarm çaldı. Sabahın köründe zangırrrrr zunguurrrr çaldı. Ben ne yaptım? Alarmı kapattım, "Tamam şimdi çalışma vakti..." dedim, geri yattım. Uyandığımda saat 7 olmuştu.

   Ertesi gün alarmı alıp odanın yataktan en uzak köşesine koydum ki kalkıp yürümek zorunda kalayım, böylece uykum açılsın.. Saati gelince alarm tekrar çaldı; rüyamda çalan bir alarm duydum "Bu ne ya..." dedim sonra gözlerimi açtım.

   Sonra olaylar aynen şöyle gelişti; yataktan kalktım, odanın diğer ucuna yürüdüm, alarmı kapattım, gerisingeri döndüm ve yattım. Sabah uyandığımda saat tekrar 7  olmuştu.

  Tabii ben bunları yapıyorum ama uyanınca da "NEDEN YILDIZZ NEDENNNN" diye sinirden ağlıyorum. Halbuki bünyem buna alışık. Akşam erken yatar sabah erken kalkarım. Erken kalkar yol alırım, neden olmuyordu neden!

   Sonra o günün akşamı bu sefer alarma "Sakın kapatıp yatma." diye not düştüm, erteleme sistemini açtım, yatağın yanına koyup yattım.

   Saat 4buçukta alarm çaldı. Gözlerim yarı görür halde kalkıp ekrana baktım "Sakın kapatıp yatma....gerizekalı" yazıyor. Ardından "Evet....yatma....sakın...." deyip alarmı erteledim ve yattım.

   10 dakika sonra tekrar çaldı. Tekrar erteleye bastım.
   10 dakika sonra tekrar çaldı. Tekrarrrrrr erteleye bastım.
   10 dakika sonra tekrar çaldı. TEKRAR erteleye bastım. Ama bu sefer, alarm kapanmadı. Alarmı görseniz nasıl cırlıyor, "kalksana zilli kız beni burda bağırttırmasana gerizekalı," diyerekten. Ben de uyku sersemiyim gözlerim görmüyor, beynim uyuşmuş, basıyorum kapanmıyor, alarmın sesi berbat bir çığırtı.....o kafayla telefonun arkasını bir hışımla KOPARTTIM, bataryayı yere fırlatıp tekrar yattım.

   Sabah uyandığımda yine hüsran yine hüsran. Ama yılmadım. Dün akşam tekrar alarmı kurdum, bu sefer kalkacaktım lan.

   Alarm çaldı, kapattım. Sonra odaya annem girdi çıktı, ışıkları açtı, kardeşim geldi bir ara.....nedense onlar da kalkmış. "Haha bu sefer uyanacağım lan oley, uyandım işte hadi yıldız kalk bakalım...hopppp..." dedim. Bir zafer edasıyla kalktım, telefonu aldım. Saate bakıp gururla gülümseyecektim. "Beni yenemedin uyku!" diyecektim. Saate bir baktım....LAN SAAT OLMUŞ ALTI BUÇUK.


   Zaten 7de uyanıp buçukta da evden çıkıyorum ben. Altıbuçukta uyansam nolacak. OFFFFFFFF.
Sonra gittim banyo yaptım, geldim blog yazıyorum. Halbuki test çözebilirdim. Ama onun vakti geçti, 4buçukta olacak iş o.

   Belki de 4buçuk beynime çok erken geliyor. 5 yapsam acaba bir değişim olur mu? Haydi lütfen ya. Bu akşam tekrar deneyeceğim.


  Bu arada bu kısım başlığın "Kendine Çatmak" kısmıydı. "Kendine Çıkmak"sa tabii ki yine benim kolpalığımdan kaynaklanıyor.

  Malum yılbaşı yaklaşıyor, her yıl yaptığımız gibi bu yıl da sınıfça bir çekiliş yaptık. 8 tane kağıt yazdık -hoca da dahildi çekilişe- herkes bir tane çekecekti, biliyorsunuzdur çekiliş işleri nasıl yürüyor, niye anlatıyorum. :D Neyse ben çektim bir kağıt, gizli gizli açtım....bi baktım kağıtta bir Yıldız işareti var. '*' bunun gibi. "Bu yıldız işareti ben mi oluyorum?" dedim. "OOO KENDİNİ Mİ ÇEKTİN?" dediler, al baştan tekrar kağıtları kapayıp çektik.
  Bu sefer yine heyecanla açtım, yine YILDIZ. "Yine kendim haskjdhsjkdkjh" dedim, tekrar başa döndük.

  Bu sefer gözlerimi kapatıp çektim, YİNE KENDİM ÇIKTIM. Nadide en sonunda "YA YETERRR" dedi. "Tamam bak bu sefer hiçççççç bakmıyorum." dedim, inanmayacaksınız ama yine kendim çıktım. En sonunda Nadide benim adımı çıkardı, bana çektirdi, sonra adımı ekleyip diğerlerine çektirdi.

  Bu kadar da bahtsızlık olmaz arkadaş. Hobbit galasını da kazanamadım zaten. Hadi beni geçtim, kazanan türk yok. Madem şansımız yok ne diye umutlandırıyorsunuz çipler. Yeter.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Bu aralar bunu dinliyorum

Bu aralar bunu dinliyorum
hurtsün solisti "dünya mirasları" listesine alınmalı